Prezeráte staršiu verziu KREA webu. Pre nový web si kliknite na www.krea.sk.
@Twitter @Facebook Branding Marketing E-shopy Design Krea

Splash

Splash page (splash stránka alebo splash screen) je statická alebo animovaná stránka, ktorá sa návštevníkom zobrazí ešte pred samotnou hlavnou stránkou (homepage).

Účelom splash stránok môže byť upozornenie užívateľa na určitú dôležitú informáciu či akciu, súhrnné (často vizuálne podporené) informácie o firme či ponuke, výber medzi viacerými divíziami firmy či jazykovými verziami.

Použitie splash page je veľmi otázne a pokiaľ to nie je nutné, odporúčame vám vyhnúť sa mu. Ak už splash page predsalen musíte použiť, prinášame vám niekoľko užitočných rád:

Obmedzte množstvo textu na splash page na minimum

Užívatelia nečítajú úplné texty. Podľa najnovších prieskumov tak robí len 19% užívateľov - ostatní texty len ‘skenujú’ v snahe dostať sa čo najskôr k potrebným informáciám. Texty na splash stránke preto obmedzte na minimum (užívatelia tu priemerne strávia len 1 – 3 sekundy) a jasne im ponúknite ďalší krok.

Vyhnite sa mätúcemu vzhľadu splash stránok

Veľké percento užívateľov považuje splash stránky za otravné, neprehľadné a márniace ich čas. Podľa štúdií použiteľnosti, až 25% užívateľov opúšťa weby obsahujúce splash stránku. Pri vytváraní splash stránky sa preto zamerajte na prehľadný a jednoznačný vzhľad, ktorý užívateľ bez premýšľania pochopí.

Na splash stránkach nepoužívajte náročnú grafiku a animácie

Prezentácia vízie alebo identity na splash stránke by nemalo byť dôležitejšie, ako otráviť či v horšom prípade stratiť užívateľov. Pri navrhovaní splash stránok preto voľte nenáročnú grafiku, ktorá sa načíta takmer okamžite (aj užívateľom s pomalším pripojením). Určite sa vyhnite animácií a zvukom.


Názov a logo Krea je registrovaná ochranná známka spoločnosti KREA SK s.r.o.
Copyright © 2014 KREA SK s.r.o.. Všetky práva vyhradené.
Obchodné podmienky | Mapa stránok | Klientská zóna